SEIC2tegevused

Loe projekti kohta SIIT

Toimunud sündmused:

Tõeliselt saime projekti tegevuste alustada ajal, mil koroonapiirangud suures osas leebusid.

17.-19. märtsil 2022 Võtsime vastu Soome ja Läti projektipartnerid esimese võrgustumissündmuse ja õppereisi võõrustamise raames. Kõue mõisas toimus projekti avaseminar ning õppereisil külastati Ida-Harju Koostöökoja piirkonna ettevõtjaid ja aktiivsemaid vabaühendusi. Tutvu programmiga SIIN.

4.-5. mai 2022 Käisime Ida-Harju Koostöökoja piirkonna ettevõtjatega inspiratsioonireisil Mulgimaal. Õppereisi programmi pani meie jaoks kokku kirglik avastaja Jaanika Toome (https://www.facebook.com/kirglikavastaja). Külastasime erinevaid põnevaid ettevõtmisi ning saime teada, kuidas mulkide kombel hästi elada. Nägime kuidas valmivad üle maailma tuntud saunamajad, kuidas kombuchat villitakse ja pesu pestakse. Kuulsime, kuidas on võimalik naturaalsetest materjalidest ehteid ja tööriistu laia maailma saata, kuidas juurviljad maitsvateks näksideks saavad, millised on lambakasvataja ja kaluri elu väljakutsed ja kuidas savikoja keraamilised nööbid päriselt ka elusid muudavad. Maitsmata ei jäänud ka ehtne mulgipuder!

Mulgi savikoda, Iglucraft, Viinakingu talu, Koordikamber, Männiku Metsatalu, Süü Ää Mahenäksi vabrik, Abja Päevakeskus, MTÜ Lilli Looduskeskus, KARU Kombucha, Abja Pesumaja, Õhtu talu.

8.-10.juuni 2022 Õppe- ja inspiratsioonireis Soome koostööprojekti SEIC raames. Külastame Soome projektipartnerite LEADER piirkondi Sepra, Länsi-Saima ning LEADER Kasvu  ja seal asuvaid ettevõtjaid. Programmiga saab tutvuda SIIN.

11.-14.oktoober 2022 Õppe- ja inspiratsioonireis Lätti Jelgava piirkonda. Reisil osalesid Ida-Harju Koostöökoja piirkonna ettevõtjad ning Soome projektipartnerid. Tutvu programmiga lähemalt SIIN. Reisimuljed sättis tekstiks Sõnumitooja.

16.veebruaril 2023 toimus Ida-Harju Koostöökoja piirkonna ettevõtjate inspiratsiooniseminar Pillapalus. Villa Pillapalu peremees Jaanus rääkis oma ärimudelist ja teenustest ning jagas näpunäiteid. Pillapalu Forest Retreatis toimus seminari osa, kus Ida-Harju Koostöökoda tutvustas oma tegemisi ja tulevikuplaane. Lisaks tutvustasid võõrustajad mustapässiku ehk Natural Chaga kaubamärgi tootmise tagamaadest. Inspiratsiooniseminar andis hea võimaluse piirkonna ettevõtjatel üksteisega tutvuda ja koostöövõimalusi avastada.

29. märtsil 2023 toimub Kehra Raudteejaamas inspiratsiooniseminar “Toit-loodus-kultuur”. Inspiratsiooniseminaril keskendume looduse, kultuuri ja toidu teemale Anija, Raasiku ja Kose vallas. Saame teada, milline on RMK-poolne nägemus loodusturismi heast tavast ja kuulame, kuidas on näiteks Anija vald oma kultuuritööd korraldanud. Eelkõige ootame osalema piirkonnas tegutsevaid turismiettevõtteid, käsitöölisi, toitlustajaid ja loodusteenuste pakkujaid. Teretulnud on nii juba tegutsevad kui ka alles alustavad huvilised.

*****

Ettevõtjate vahetused

Ettevõtjate vahetuste eesmärk on luua kontakte ning potentsiaal võimalikuks koostööks. Kaks Eesti ettevõtjat külastasid 2022 a sügisel Soome partnereid.

Külastus Virolahtisse, Siru Ahopelto juurde.

Märtsis 2022  Kõue mõisas toimunud Leaderi kontaktürituse raames otsustasime Siru Ahopeltoga arendada kontakte ja projektiideid. Meil on mitmeid sarnaseid projekte nagu Kaakon Kamarimusiikki festival ja Nõmbra Valgus ning Bunkerimuuseum ja Stalkeri muuseum. Samuti on meil mõlemal kogemus lisaks Leader projektidele suuremate EL projektides (Loov Euroopa, Interreg) osalemisest.

Siru tegi põhjaliku ekskursiooni neljal objektil:

Kõige rohkem kokkupuutepunkte kooruski Saipalinja pärandi ja Stalkeri teemapargi osas. Mõlemad projektid tegelevad militaarpärandi alade lahtimõtestamisega ja uute tegevuste leidmisega kaasaegse kunsti, muusika ja arhitektuuri vallas. Hetkel oleme info kogumise faasis milliste programmide ja meetmetega meie ideed ühtiksid. Lisaks lõime Siru abiga kontakti Sippola kuntsiresidentuuriga  Antares, millel olemus ja tegevused ühtivad paljuski Stalkeri muuseumi residentuuriga Joaveskil.

Järgmie verstapostina on plaanis taotleda uuteks kohtumisteks  toetust Loov Euroopa mobiilsusprogrammist mais 2023. Siis oleks kavas konkreetse taotluse pidepunktide koostamine ja ajurünnakud.

Kokkuvõtte koostas Indrek Leht

Siru Ahopelto ja Indrek Leht Saipalinja 1200 kilomeetrise kaitseliini taustal Bunkerimuseo juures.

Võtikmetsa peremees Janek Kokkar ja perenaine Anneli Tišler külastasid Neitsineeme mõisa (https://www.neitsytniemenkartano.fi/)

Veetsime inspireeriva naädalvahteuse Soomes 21.10.2022 Käisime külas Imatras, Jaana ja Jari Tirril, kes on Soome Leader tegevusgrupi piirkonna ettevõtjad ja nemad peavad mõisa – Neitsytniemen Kartano Oy.
Mõte neile külla minna tekkis kui kohtusime Kõue mõisas SEIC projekti raames, kus oli palju teisigi ettevõtjaid nii Lätist, Soomest kui ka Eestist
Kuna ka Võtikmetsa tegeleb turismiteenuse pakkujana,  leidsime ühise keele ja see ei olnud ainult soome keel!
Jaana jaJari on väga külalislahked inimesed ja tekkis selline ära tundmine, et soov neile külla minna saab olema põnev.
Võtikmetsa OÜ tegeleb ka aiatehnika remondiga ja kui see tuli kõneks, et Jari teab kedagi kellega võiks Imatras koostöö tekkida oli kindel, et me peame sinna ise kohale minema.
Imatra kui reisisihtkoht tundus väga põnev ja veel rohkem pakkus huvi mõis, kus nad tegutsesid.
Meil oli neile külla minnas palju küsimusi. Kes on nende kliendid, kus ja kuidas nad teenust reklaamivad, kuidas saaksime üksteisele kasulikud olla…
Võtsime kaasa siit meie külast, Habaja Viinavabrikust külakosti ja Imatras me olimegi peale pikka sõitu.
Jaana ja Jari tegid meile väga põneva ekskursiooni Imatras, kus lõpetuseks saime kohalikus restoranis maitsva toiduga muljeid jagada ja veel palju, palju juurde küsida Imatra kui sihtkoha kohta.
Eriline elamus oli meie jaoks viibimine selles imelises mõisas. Mõis on maitsekalt sisustatud ja pakub privaatset ööbimist. Sihtkoht on eriti sobilik suvel, sest asub väga ilusas looduskaunis kohas suurejoonelise Vuoksi jõe kaldal. Saime rääkida maast ja ilmast, võrrelda ettevõtlustingimusi nii Soomes kui Eestis. Naasesime koju tagasi inspireerituna!
Leppisime kokku, et järgmisel korral tulevad nemad meile külla!